Detailed Information on Publication Record
2010
Muzejní pedagogika
JŮVA, VladimírBasic information
Original name
Muzejní pedagogika
Name in Czech
Muzejní pedagogika
Name (in English)
Museum pedagogy
Authors
JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace, p. 69-140, 71 pp. Kultura a edukace 1, 2010
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14510/10:00052988
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
978-80-7315-207-9
Keywords (in Czech)
muzejní pedagogika; subdisciplíny muzejní pedagogiky; infrastruktura muzejní pedagogiky
Keywords in English
museum pedagogy; sub-disciplines of museum pedagogy; infrastructure of museum pedagogy
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/4/2012 14:09, Mgr. Eva Špillingová
V originále
Kapitola vymezuje předmět muzejní pedagogiky, analyzuje její místo v systému věd a naznačuje její postupné další dělení na jednotlivé muzejněpedagogické subdisciplíny. Toto teoretické vymezení muzejní pedagogiky je doplněno podrobnou charakteristikou jejího pracovního pole, jež naplňují zejména muzejní pedagogové ve spolupráci s dalšími pracovníky muzeí, a které se současně stále častěji stává předmětem zájmu empirických výzkumů. Závěr kapitoly upozorňuje na rozrůstající se vědeckou infrastrukturu muzejní pedagogiky.
In English
The chapter analyses position of museum pedagogy in the system of scientific disciplines and outlines its further division into individual sub-disciplines of museum pedagogy. The theoretical definition of museum pedagogy is supplemented with a detailed description of its scope of practice, which involves mainly museum pedagogues in collaboration with other museum staff, and which is becoming increasingly interesting as a subject of empirical research. The conclusion of the second chapter draws attention to the independent and dynamically developing scientific infrastructure of museum pedagogy.