JŮVA, Vladimír. Muzejní pedagogika (Museum pedagogy). In Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. 1st ed. Brno: Paido. p. 69-140, 71 pp. Kultura a edukace 1. ISBN 978-80-7315-207-9. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Muzejní pedagogika
Name in Czech Muzejní pedagogika
Name (in English) Museum pedagogy
Authors JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace, p. 69-140, 71 pp. Kultura a edukace 1, 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/10:00052988
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-7315-207-9
Keywords (in Czech) muzejní pedagogika; subdisciplíny muzejní pedagogiky; infrastruktura muzejní pedagogiky
Keywords in English museum pedagogy; sub-disciplines of museum pedagogy; infrastructure of museum pedagogy
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Changed: 13/4/2012 14:09.
Abstract
Kapitola vymezuje předmět muzejní pedagogiky, analyzuje její místo v systému věd a naznačuje její postupné další dělení na jednotlivé muzejněpedagogické subdisciplíny. Toto teoretické vymezení muzejní pedagogiky je doplněno podrobnou charakteristikou jejího pracovního pole, jež naplňují zejména muzejní pedagogové ve spolupráci s dalšími pracovníky muzeí, a které se současně stále častěji stává předmětem zájmu empirických výzkumů. Závěr kapitoly upozorňuje na rozrůstající se vědeckou infrastrukturu muzejní pedagogiky.
Abstract (in English)
The chapter analyses position of museum pedagogy in the system of scientific disciplines and outlines its further division into individual sub-disciplines of museum pedagogy. The theoretical definition of museum pedagogy is supplemented with a detailed description of its scope of practice, which involves mainly museum pedagogues in collaboration with other museum staff, and which is becoming increasingly interesting as a subject of empirical research. The conclusion of the second chapter draws attention to the independent and dynamically developing scientific infrastructure of museum pedagogy.
PrintDisplayed: 16/4/2024 11:16