C 2010

Muzejní pedagogika

JŮVA, Vladimír

Basic information

Original name

Muzejní pedagogika

Name in Czech

Muzejní pedagogika

Name (in English)

Museum pedagogy

Authors

JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace, p. 69-140, 71 pp. Kultura a edukace 1, 2010

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14510/10:00052988

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-80-7315-207-9

Keywords (in Czech)

muzejní pedagogika; subdisciplíny muzejní pedagogiky; infrastruktura muzejní pedagogiky

Keywords in English

museum pedagogy; sub-disciplines of museum pedagogy; infrastructure of museum pedagogy

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/4/2012 14:09, Mgr. Eva Špillingová

Abstract

V originále

Kapitola vymezuje předmět muzejní pedagogiky, analyzuje její místo v systému věd a naznačuje její postupné další dělení na jednotlivé muzejněpedagogické subdisciplíny. Toto teoretické vymezení muzejní pedagogiky je doplněno podrobnou charakteristikou jejího pracovního pole, jež naplňují zejména muzejní pedagogové ve spolupráci s dalšími pracovníky muzeí, a které se současně stále častěji stává předmětem zájmu empirických výzkumů. Závěr kapitoly upozorňuje na rozrůstající se vědeckou infrastrukturu muzejní pedagogiky.

In English

The chapter analyses position of museum pedagogy in the system of scientific disciplines and outlines its further division into individual sub-disciplines of museum pedagogy. The theoretical definition of museum pedagogy is supplemented with a detailed description of its scope of practice, which involves mainly museum pedagogues in collaboration with other museum staff, and which is becoming increasingly interesting as a subject of empirical research. The conclusion of the second chapter draws attention to the independent and dynamically developing scientific infrastructure of museum pedagogy.