JŮVA, Vladimír. Neformální vzdělávání sportovních trenérů (Non-formal Sport Coach Education). In 19. výroční konference ČAPV. 2011. ISBN 978-80-210-5553-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Neformální vzdělávání sportovních trenérů
Name in Czech Neformální vzdělávání sportovních trenérů
Name (in English) Non-formal Sport Coach Education
Authors JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 19. výroční konference ČAPV, 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study Sport and leisure time activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/11:00067306
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-210-5553-7
Keywords (in Czech) sportovní trenér; trenérské vzdělávání; neformální trenérské vzdělávání; empirický výzkum
Keywords in English sport coach; coach education; non-formal coach education; empirical research
Tags rivok
Changed by Changed by: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc., učo 1058. Changed: 21/5/2013 13:39.
Abstract
Výzkumu trenérství se věnuje již řadu let významná pozornost. Empirické výzkumy se však převážně orientují pouze na otázky demografického složení sportovních trenérů, jejich dosaženého vzdělání nebo absolvované sportovní dráhy. Problematika neformálního a informálního trenérského vzdělávání není dosud výzkumně reflektovaná. Empirické šetření se zaměřuje na analýzu neformálního vzdělávání a informálního učení sportovních trenérů a kombinuje kvantitativní a kvalitativní přístup.
Abstract (in English)
Lifelong non-formal education and informal learning starts playing a significant role in the coach profession. This contribution outlines selected data provided by a questionnaire survey among sport coaches which analyzed the possibilities of non- formal coach education, indicated effective forms and methods of such education, identified some information sources of sport coach informal learning and characterized informal learning as a substantial part of the everyday activities of a coach.
PrintDisplayed: 27/5/2024 21:14