D 2011

Zkušenosti a poznatky učitelů 1. stupně ZŠ z práce s žáky se zdravotním postižením/znevýhodněním

HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁ

Basic information

Original name

Zkušenosti a poznatky učitelů 1. stupně ZŠ z práce s žáky se zdravotním postižením/znevýhodněním

Name (in English)

Experience and Knowledge of Primary School Teachers of Teaching Children with Health Disabilities

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, p. 83-94, 12 pp. 2011

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00053012

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-216-1

Keywords (in Czech)

Primární vzdělávání; Učitelé primární školy; inkluze; výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; zdravotní postižení; zdravotní znevýhodnění.

Keywords in English

Primary education; primary school teacher; inclusion; education of pupils with special educational needs; health handicap; health disadvantaged.

Tags

Reviewed
Změněno: 17/1/2012 10:44, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek přináší informace z výzkumu zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy. Zabývá se přístupy učitelů primární školy k zdravotně handicapovaným žákům v kontextu inkluzivní školy. Výzkumné šetření je zaměřeno na podmínky inkluze žáků se zdravotním postižením/znevýhodněním z pohledu učitelů, kteří s těmito žáky pracují v běžných třídách primární školy hlavního vzdělávacího proudu.

In English

This article deals the information from research focused on conditions of inclusion of pupils with health handicap or health disadvantaged in the framework primary schools, who these pupils educate in common classes. The aim was to describe the conditions of inclusion from look of teachers, who with those pupils work in common classes of schools of main educational flow.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education