Detailed Information on Publication Record
2011
Zkušenosti a poznatky učitelů 1. stupně ZŠ z práce s žáky se zdravotním postižením/znevýhodněním
HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁBasic information
Original name
Zkušenosti a poznatky učitelů 1. stupně ZŠ z práce s žáky se zdravotním postižením/znevýhodněním
Name (in English)
Experience and Knowledge of Primary School Teachers of Teaching Children with Health Disabilities
Authors
HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, p. 83-94, 12 pp. 2011
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00053012
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-216-1
Keywords (in Czech)
Primární vzdělávání; Učitelé primární školy; inkluze; výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; zdravotní postižení; zdravotní znevýhodnění.
Keywords in English
Primary education; primary school teacher; inclusion; education of pupils with special educational needs; health handicap; health disadvantaged.
Tags
Reviewed
Změněno: 17/1/2012 10:44, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
V originále
Příspěvek přináší informace z výzkumu zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy. Zabývá se přístupy učitelů primární školy k zdravotně handicapovaným žákům v kontextu inkluzivní školy. Výzkumné šetření je zaměřeno na podmínky inkluze žáků se zdravotním postižením/znevýhodněním z pohledu učitelů, kteří s těmito žáky pracují v běžných třídách primární školy hlavního vzdělávacího proudu.
In English
This article deals the information from research focused on conditions of inclusion of pupils with health handicap or health disadvantaged in the framework primary schools, who these pupils educate in common classes. The aim was to describe the conditions of inclusion from look of teachers, who with those pupils work in common classes of schools of main educational flow.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|