W 2011

Učitelé a žáci se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním v primární škole

HAVEL, Jiří

Basic information

Original name

Učitelé a žáci se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním v primární škole

Name (in English)

The Teachers and Pupils with Health Handicap and Health Disadvantaged in primary School

Authors

Edition

2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Primární vzdělávání; učitelé primární školy; výuka žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním; inkluze.

Keywords in English

Primary education; primary school teacher; education of pupils with health handicap and health disadvantaged; inclusion.
Změněno: 8/9/2011 12:04, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Abstract

V originále

Workshop byl pořádaný v rámci 5. výroční konference řešení výzkumného záměru PdF MU "Speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV". Účastníci byli seznámeni s nejnovějšími poznatky z výzkumu zabezpečení výuky žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním na 1. stupni základní školy. Diskuse byla zaměřena na podmínky inkluze žáků se zdravotním postižením/znevýhodněním z pohledu učitelů, kteří s těmito žáky pracují v běžných třídách primární školy hlavního vzdělávacího proudu.

In English

This workshop was hold in the framework 5. annual conference solving research project of Faculty of Education of Masaryk University "Special Needs of Pupils in the Context of The Framework Educational Programme for Basic Education". The aim was to describe the conditions of inclusion from look of teachers, who with those pupils work in common classes of schools of main educational flow.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education