BAZALOVÁ, Barbora. Students with Asperger Syndrome in the Czech Republic. Scientific Journal of the National Pedagogical University Dragomanov. National Pedag. University Dragomanov, 2011, roč. 5, č. 19, s. 26-36. ISSN 1802-128X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Students with Asperger Syndrome in the Czech Republic
Autoři BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Scientific Journal of the National Pedagogical University Dragomanov, National Pedag. University Dragomanov, 2011, 1802-128X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00053026
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky autism spectrum disorder; Asperger syndrome; special educational needs; integration; inclusion.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 14. 2. 2016 16:57.
Anotace
This paper focuses on Asperger syndrome. It presents data fro the research studies. Students with this diagnosis are also students with special educational needs and need support at schools. Their intelligence level is in the average range, so they should be educated in mainstream schools although it might not always be easy. The process of integration/inclusion depends on many factors such as student’s and parents’ wishes, possibilities of schools, counselling services, etc. The social skills of these students are often weak and may cause difficulties in educational settings. Many teachers are not sufficiently prepared to meet the special needs of these students.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:40