VLČKOVÁ, Kateřina a Jiří NĚMEC. Vnímání prostředí a klimatu školy žáky na prvním a druhém stupni základní školy. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vnímání prostředí a klimatu školy žáky na prvním a druhém stupni základní školy
Název anglicky Percieved quality of school life and climate at primary and lower secondary educational levels
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina a Jiří NĚMEC.
Vydání 2011.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Konference ČAPV 2011 Brno
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky školní život; kvalita školního života; klima školy; prostředí školy; dotazník; vizuální metodologie; interview; participační fotografování; první stupeň; druhý stupeň základní školy
Klíčová slova anglicky School climate; school environment; learning environment; school life; primary school (ISCED 1); lower secondary comprehensive school (ISCED 2); participatory photography; reflexive interviews; questionnaire;South Moravia region
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 12. 4. 2012 18:31.
Anotace
Výstup na konferenci prezentoval první výsledky výzkumu srovnávajícího klima školy a vnímání školního prostředí žáky na 1. a 2. stupni pěti náhodně vybraných základních škol v Jihomoravském kraji. Prostředí, kultura a klima školy jsou chápány jako jedny z determinant kvality (nejen školního) života žáků a dosahovaných vzdělávacích výsledků, především v oblasti sociálních a afektivních cílů. Aspekty klimatu školy byly zjišťovány pomocí standardizovaného dotazníku školního života. Prostředí školy je dokumentováno žákovskými fotografiemi s navazujícími rozhovory. Klima a prostředí školy je sledováno ze zorného úhlu procesů učení ve škole.
Anotace anglicky
Comparison of percieved school climate and school life at primary and lower secondary education level based on questionnaire and interview data with participatory photography. Younger pupils percieve school climate better, as well as girls. Nevertheless the precieved quality of school life in different dimensions is the same at primary as well as lower secondary educational level, the best percieved is social integration into peers groups.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 07:21