Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{950181, author = {Nováková, Jana}, address = {Brno}, booktitle = {Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs}, editor = {Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.)}, keywords = {autism; autism spectrum disorders; social skills training; pupil; inclusion; inclusive education; integration}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-216-1}, pages = {240-255}, publisher = {Pedagogická fakulta MU}, title = {Nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 950181 AU - Nováková, Jana PY - 2011 TI - Nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra PB - Pedagogická fakulta MU CY - Brno SN - 9788073152161 KW - autism KW - autism spectrum disorders KW - social skills training KW - pupil KW - inclusion KW - inclusive education KW - integration N2 - Tématem příspěvku jsou nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Počet žáků s PAS, kteří jsou vzděláváni v školách hlavního proudu, se zvyšuje. Avšak roste také znepokojení o jejich zkušenosti s tímto typem vzdělávání, neboť výzkum ukazuje, že takoví žáci jsou snadným terčem šikany a pro učitele je obtížné, aby takovéto žáky učili. Důsledkem nedostatku v sociální oblasti se stávají žáci s PAS nápadnými ve vzdělávacím systému založeném na sociálním a slovním zprostředkování. Vzhledem k těmto okolnostem je cílem tohoto článku upozornit na nácviky sociálních dovedností u žáků s PAS jako jednu ze strategií, která by usnadnila přítomnost, participaci, přijetí a úspěchy žáků s PAS v inkluzivním vzdělávání. ER -
NOVÁKOVÁ, Jana. Nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (Social Skills Training for Pupils with Autism Spectrum Disorders as part of Inclusive Education). In Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.). \textit{Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs}. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2011, p.~240-255. ISBN~978-80-7315-216-1.
|