MOKRÁ, Zuzana a Hana CÍDLOVÁ. Beketovova řada a spektrochemická řada ligandů jako modely slovně popsaných algoritmů v chemii. Biologie, chemie, zeměpis. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, a.s., 2011, roč. 20, 3x, s. 89-93. ISSN 1210-3349.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Beketovova řada a spektrochemická řada ligandů jako modely slovně popsaných algoritmů v chemii
Název anglicky Beketov s and Spektrochemical Series as a Model Algorithm Described in Chemistry
Autoři MOKRÁ, Zuzana (203 Česká republika) a Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Biologie, chemie, zeměpis, Praha, SPN - pedagogické nakladatelství, a.s. 2011, 1210-3349.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00049990
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Beketovova řada. Spektrochemická řada ligandů. Učebnice.
Klíčová slova anglicky Beketov s series. Spectrochemical series. Textbooks.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr., učo 761. Změněno: 2. 3. 2012 12:11.
Anotace
První část článku na základě provedeného výzkumu (testování) hledá odpověď na otázku, jakým způsobem žáci a studenti řeší chemické algoritmické úlohy, je-li algoritmus řešení zadán pouze slovně a nikoli vzorcem. Druhá část práce se zabývá rozborem výkladu učiva o Beketovově řadě a spektrochemické řadě ligandů uvedeným v různých učebnicích používaných v České republice.
Anotace anglicky
The first part of this article solves the question (on the basis of research results - tests) how pupils and students solve chemical algorithmic problems, where the algorithm is specified only verbally and not by formula. The second part of this paper deals with analysis of the question how the subject matter about Beketov s and spectrochemical series is interpreted to pupils and students in different textbooks used in the Czech Republic.
Návaznosti
GAP407/10/0514, projekt VaVNázev: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 01:17