D 2011

Příprava studentů oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ na inkluzivní prostředí v primární škole

HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁ

Basic information

Original name

Příprava studentů oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ na inkluzivní prostředí v primární škole

Name (in English)

Pregraduate Preparation of Teachers for Inclusion at Primary School

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Banská Bystrica, Učitelia a primárna edukácia včera, dnes a zajtra, p. 94-97, 4 pp. 2011

Publisher

Katedra elementárnej a predškolskej pedagogiky PdF UMB

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00053219

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-557-0116-5

Keywords (in Czech)

pregraduální příprava učitelů; první stupeň základní školy; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze

Keywords in English

pregraduate preparation of teachers; primary school; pupils with special needs; inclusion

Tags

Reviewed
Změněno: 22/9/2011 14:14, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Abstract

V originále

V příspěvku jsou prezentovány některé výsledky řešení dílčího úkolu v rámci výzkumného záměru PdF MU MSM 0021622443 „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“, které reflektují podmínky inkluze spolupracujících škol. Z poznatků výzkumu se odvíjí úvahy o změnách v pojetí pregraduální přípravy učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU.

In English

In the paper are presented some results of solving partial goal of the framework research project of the Faculty of Education of Masaryk University „Special needs of the pupils in the context of general training programme for primary education", which reflected of the conditions of inclusion in the cooperative schools. From the research results we think about necessary innovations in pregraduate preparation of the teachers of primary school on the Faculty of Education MU.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education