HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁ. Příprava studentů oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ na inkluzivní prostředí v primární škole (Pregraduate Preparation of Teachers for Inclusion at Primary School). In Doušková, A.; Porubský, Š.; Huľová, Z. Učitelia a primárna edukácia včera, dnes a zajtra. Banská Bystrica: Katedra elementárnej a predškolskej pedagogiky PdF UMB, 2011, p. 94-97. ISBN 978-80-557-0116-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příprava studentů oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ na inkluzivní prostředí v primární škole
Name (in English) Pregraduate Preparation of Teachers for Inclusion at Primary School
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Banská Bystrica, Učitelia a primárna edukácia včera, dnes a zajtra, p. 94-97, 4 pp. 2011.
Publisher Katedra elementárnej a predškolskej pedagogiky PdF UMB
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00053219
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-557-0116-5
Keywords (in Czech) pregraduální příprava učitelů; první stupeň základní školy; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze
Keywords in English pregraduate preparation of teachers; primary school; pupils with special needs; inclusion
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 22/9/2011 14:14.
Abstract
V příspěvku jsou prezentovány některé výsledky řešení dílčího úkolu v rámci výzkumného záměru PdF MU MSM 0021622443 „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“, které reflektují podmínky inkluze spolupracujících škol. Z poznatků výzkumu se odvíjí úvahy o změnách v pojetí pregraduální přípravy učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU.
Abstract (in English)
In the paper are presented some results of solving partial goal of the framework research project of the Faculty of Education of Masaryk University „Special needs of the pupils in the context of general training programme for primary education", which reflected of the conditions of inclusion in the cooperative schools. From the research results we think about necessary innovations in pregraduate preparation of the teachers of primary school on the Faculty of Education MU.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 22/5/2024 08:01