1. vyd. Budapest - Szeged, Does Leadership Matter? Implications for leadership development and the school as a learning organisation. od s. 147-157, 11 s. 2011
The text presents the theoretical outcome of the opening stage of a research project named Leadership in the Processes of Organizational Learning in Schools. The analysis is aimed at how the processes of organizational learning are generally defined and developed and what is known about the reality of organizational learning in schools. The authors also see the quest for defining signs of organizational learning as another step towards an integrative theory of organizational learning, herewith commenting on the possible specifics of school practice.
Česky
Text představuje teoretický výsledek úvodní etapy výzkumného projektu s názvem vedení v procesu organizační učení ve školách. Analýza je zaměřena na to, jak jsou procesy organizačního učení obecně definovány a rozvíjeny a co je známo o realitě organizačního učení ve školách. Autoři také usilují o definování známky organizačního učení jako o další krok směrem k integrativní teorie organizačního učení a z této pozice komentují možná specifika školní praxe.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaV
Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole