Detailed Information on Publication Record
2011
Prohlubování integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU
HAVEL, Jiří and Hana HORKÁBasic information
Original name
Prohlubování integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU
Name (in English)
Deepening Integration of Pedagogical and Psychological Disciplines and Professional Didactics of Pre-service Primary School Teacher Education at the Faculty of Education, Masaryk University
Authors
HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana HORKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Olomouc, Pregraduální příprava učitelů primární a preprimární školy v kontextu kurikulární reformy, p. 155-159, 5 pp. Odborná publikace; čz 2011/229, 2011
Publisher
Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00053306
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-244-2775-1
Keywords (in Czech)
Profesní příprava učitelů prvního stupně základní školy; didaktická příprava; pedagogicko-psychologická příprava; integrace; integrovaný vědní základ
Keywords in English
Studies of primary school teaching; syllabus; didactics preparation; pedagogic-psychological preparation; integration; integrated of science base
Tags
Reviewed
Změněno: 25/8/2013 11:02, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Příspěvek volně navazuje na vystoupení autorů na konferenci Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky (PdF UK Olomouc, duben 2009). Přináší další výsledky reflexe aktuálního stavu studijního programu oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU se zvláštním zřetelem na prohlubování integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami. Změny v pojetí předmětů jsou konkretizovány na příkladu tzv. integrovaného vědního základu pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět.
In English
Building on the authors’ presentation at the April 2009 conference, the article includes some new reflections about the primary school teacher education curriculum at the Faculty of Education, Masaryk University. The authors focus on deepening integration of pedagogic and psychological disciplines and professional didactics. Changes in conception are concrete for instance so - called integrated of science background for educational region Man and His World.