C 2011

Prohlubování integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU

HAVEL, Jiří and Hana HORKÁ

Basic information

Original name

Prohlubování integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU

Name (in English)

Deepening Integration of Pedagogical and Psychological Disciplines and Professional Didactics of Pre-service Primary School Teacher Education at the Faculty of Education, Masaryk University

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana HORKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Olomouc, Pregraduální příprava učitelů primární a preprimární školy v kontextu kurikulární reformy, p. 155-159, 5 pp. Odborná publikace; čz 2011/229, 2011

Publisher

Univerzita Palackého v Olomouci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00053306

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-244-2775-1

Keywords (in Czech)

Profesní příprava učitelů prvního stupně základní školy; didaktická příprava; pedagogicko-psychologická příprava; integrace; integrovaný vědní základ

Keywords in English

Studies of primary school teaching; syllabus; didactics preparation; pedagogic-psychological preparation; integration; integrated of science base

Tags

Reviewed
Změněno: 25/8/2013 11:02, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek volně navazuje na vystoupení autorů na konferenci Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky (PdF UK Olomouc, duben 2009). Přináší další výsledky reflexe aktuálního stavu studijního programu oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU se zvláštním zřetelem na prohlubování integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami. Změny v pojetí předmětů jsou konkretizovány na příkladu tzv. integrovaného vědního základu pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět.

In English

Building on the authors’ presentation at the April 2009 conference, the article includes some new reflections about the primary school teacher education curriculum at the Faculty of Education, Masaryk University. The authors focus on deepening integration of pedagogic and psychological disciplines and professional didactics. Changes in conception are concrete for instance so - called integrated of science background for educational region Man and His World.