HAVEL, Jiří and Hana HORKÁ. Prohlubování integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU (Deepening Integration of Pedagogical and Psychological Disciplines and Professional Didactics of Pre-service Primary School Teacher Education at the Faculty of Education, Masaryk University). In Pregraduální příprava učitelů primární a preprimární školy v kontextu kurikulární reformy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. p. 155-159. Odborná publikace; čz 2011/229. ISBN 978-80-244-2775-1. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Prohlubování integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU
Name (in English) Deepening Integration of Pedagogical and Psychological Disciplines and Professional Didactics of Pre-service Primary School Teacher Education at the Faculty of Education, Masaryk University
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana HORKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Olomouc, Pregraduální příprava učitelů primární a preprimární školy v kontextu kurikulární reformy, p. 155-159, 5 pp. Odborná publikace; čz 2011/229, 2011.
Publisher Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00053306
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-244-2775-1
Keywords (in Czech) Profesní příprava učitelů prvního stupně základní školy; didaktická příprava; pedagogicko-psychologická příprava; integrace; integrovaný vědní základ
Keywords in English Studies of primary school teaching; syllabus; didactics preparation; pedagogic-psychological preparation; integration; integrated of science base
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 25/8/2013 11:02.
Abstract
Příspěvek volně navazuje na vystoupení autorů na konferenci Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky (PdF UK Olomouc, duben 2009). Přináší další výsledky reflexe aktuálního stavu studijního programu oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU se zvláštním zřetelem na prohlubování integrace pedagogických a psychologických disciplín s oborovými didaktikami. Změny v pojetí předmětů jsou konkretizovány na příkladu tzv. integrovaného vědního základu pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět.
Abstract (in English)
Building on the authors’ presentation at the April 2009 conference, the article includes some new reflections about the primary school teacher education curriculum at the Faculty of Education, Masaryk University. The authors focus on deepening integration of pedagogic and psychological disciplines and professional didactics. Changes in conception are concrete for instance so - called integrated of science background for educational region Man and His World.
PrintDisplayed: 19/4/2024 11:12