POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK. Organizational Learning in School: Case Studies of Czech Basic Schools. In European Conference on Educational Research. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Organizational Learning in School: Case Studies of Czech Basic Schools
Název česky Organizační učení ve škole: případové studie českých základních škol
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání European Conference on Educational Research, 2011.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00050023
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky organizační učení; případová studie; school
Klíčová slova anglicky organizational learning; case study; school
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: prof. PhDr. Milan Pol, CSc., učo 75. Změněno: 3. 7. 2017 09:37.
Anotace
Tato práce přináší konkrétní výsledky empirického výzkumu organizačního učení ve školách. V empirické úrovni je cílem pochopit současnou realitu organizačního učení v českých základních školách, včetně jeho vedení a řízení v rámci školní kultury, pokud jde o hlavní proces chodu školy: učení a vyučování. Metodologicky jde o tři rozsáhlé případové studie, zaměřené na kompletní popis a vysvětlení procesů organizačního, skupinového a individuálního učení. Text dále hledá možnosti podněcování procesů organizačního učení uvnitř i vně školy a posilování stávajících procesů v dané škole.
Anotace česky
Příspěvek přináší dílčí závěry empirického výzkumu o organizačním učení ve školách. Cílem výzkumu je porozumět současné realitě organizačního učení na českých základních školách včetně vedení a řízení organizačního učení v kontextu kultury školy a to s ohledem na hlavní proces školního fungování - učení a vyučování. Na základě třech případových studií základních škol popíšeme a vysvětlíme proces organizačního učení, které zahrnuje rovinu organizačního, skupinového a individuálního učení, a to jak podobě řízeného i informálního učení. Současně hledáme, co ve škole i mimo školu proces organizačního učení stimuluje, a jak je možné tento proces rozvíjet.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaVNázev: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 23:07