Organizational Learning in School: Case Studies of Czech Basic Schools
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK. Organizational Learning in School: Case Studies of Czech Basic Schools. In European Conference on Educational Research. 2011. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Organizational Learning in School: Case Studies of Czech Basic Schools |
Název česky | Organizační učení ve škole: případové studie českých základních škol |
Autoři | POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | European Conference on Educational Research, 2011. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | angličtina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Německo |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/11:00050023 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | organizační učení; případová studie; school |
Klíčová slova anglicky | organizational learning; case study; school |
Štítky | rivok |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnil: prof. PhDr. Milan Pol, CSc., učo 75. Změněno: 3. 7. 2017 09:37. |
Anotace |
---|
Tato práce přináší konkrétní výsledky empirického výzkumu organizačního učení ve školách. V empirické úrovni je cílem pochopit současnou realitu organizačního učení v českých základních školách, včetně jeho vedení a řízení v rámci školní kultury, pokud jde o hlavní proces chodu školy: učení a vyučování. Metodologicky jde o tři rozsáhlé případové studie, zaměřené na kompletní popis a vysvětlení procesů organizačního, skupinového a individuálního učení. Text dále hledá možnosti podněcování procesů organizačního učení uvnitř i vně školy a posilování stávajících procesů v dané škole. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek přináší dílčí závěry empirického výzkumu o organizačním učení ve školách. Cílem výzkumu je porozumět současné realitě organizačního učení na českých základních školách včetně vedení a řízení organizačního učení v kontextu kultury školy a to s ohledem na hlavní proces školního fungování - učení a vyučování. Na základě třech případových studií základních škol popíšeme a vysvětlíme proces organizačního učení, které zahrnuje rovinu organizačního, skupinového a individuálního učení, a to jak podobě řízeného i informálního učení. Současně hledáme, co ve škole i mimo školu proces organizačního učení stimuluje, a jak je možné tento proces rozvíjet. |
Návaznosti | |
---|---|
GAP407/10/1197, projekt VaV | Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole |
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole |
VytisknoutZobrazeno: 1. 10. 2024 07:04