POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Organizational Learning in School: Case Studies of Czech Basic Schools. In European Conference on Educational Research. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Organizational Learning in School: Case Studies of Czech Basic Schools
Name in Czech Organizační učení ve škole: případové studie českých základních škol
Authors POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition European Conference on Educational Research, 2011.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/11:00050023
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) organizační učení; případová studie; school
Keywords in English organizational learning; case study; school
Tags rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: prof. PhDr. Milan Pol, CSc., učo 75. Changed: 3/7/2017 09:37.
Abstract
Tato práce přináší konkrétní výsledky empirického výzkumu organizačního učení ve školách. V empirické úrovni je cílem pochopit současnou realitu organizačního učení v českých základních školách, včetně jeho vedení a řízení v rámci školní kultury, pokud jde o hlavní proces chodu školy: učení a vyučování. Metodologicky jde o tři rozsáhlé případové studie, zaměřené na kompletní popis a vysvětlení procesů organizačního, skupinového a individuálního učení. Text dále hledá možnosti podněcování procesů organizačního učení uvnitř i vně školy a posilování stávajících procesů v dané škole.
Abstract (in Czech)
Příspěvek přináší dílčí závěry empirického výzkumu o organizačním učení ve školách. Cílem výzkumu je porozumět současné realitě organizačního učení na českých základních školách včetně vedení a řízení organizačního učení v kontextu kultury školy a to s ohledem na hlavní proces školního fungování - učení a vyučování. Na základě třech případových studií základních škol popíšeme a vysvětlíme proces organizačního učení, které zahrnuje rovinu organizačního, skupinového a individuálního učení, a to jak podobě řízeného i informálního učení. Současně hledáme, co ve škole i mimo školu proces organizačního učení stimuluje, a jak je možné tento proces rozvíjet.
Links
GAP407/10/1197, research and development projectName: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Czech Science Foundation, Processes of Organizational Learning and their Leadership and Management in Schools
PrintDisplayed: 19/7/2024 12:29