POL, Milan, Martin SEDLÁČEK and Lenka HLOUŠKOVÁ. Vedení procesů organizačního učení ve škole – případová studie (Leading processes of organizational learning in the school - the case study). In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2011. ISBN 978-80-210-5553-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vedení procesů organizačního učení ve škole – případová studie
Name in Czech Vedení procesů organizačního učení ve škole – případová studie
Name (in English) Leading processes of organizational learning in the school - the case study
Authors POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/11:00050030
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-5553-7
Keywords (in Czech) organizační učení; případová studie; základní škola
Keywords in English organizational learning; case study; basic school
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 19/3/2012 09:31.
Abstract
V příspěvku představujeme dílčí výsledky další fáze výzkumného projektu Procesy organizačního učení ve škole a jejich vedení (GA ČR, 2010–1012). Ve druhé fázi řešení projektu byl zahájen empirický výzkum v základních školách, jehož cílem je poznat procesy organizační učení ve škole a jejich vedení a získat elementární přehled o stimulech a bariérách organizačního učení. Výzkumným designem kvalitativně orientované druhé fáze byla zvolena případová studie. V příspěvku budou detailněji pojednány výsledky první případové studie. Pozornost bude věnována hlavním výzkumným otázkám: Jak a co se dospělí (učitelé nebo užší vedení školy) učí přímo v prostředí školy? Jak blízko mají procesy organizačního učení ke klíčovému procesu chodu školy, tzn. učení a vyučování? Jaké jsou faktory podporující organizační učení ve škole? Jaké jsou faktory bránící organizačnímu učení ve škole?
Abstract (in English)
This paper brings particular results of empirical research on organizational learning in schools (it is the second stage of project "Processes of organizational learning and their leadership and management in schools"). Methodologically, extensive case study is carried out, focusing on a complete description and explanation of the processes of organizational learning, including organizational, group, and individual learning (in their interconnection), organized and informal learning and their leadership and management.The main research questions of this stage are the following: How, and what, do adults (teachers or the managing staff) learn in the environment of their schools? How close are the processes of organizational learning to the key process of school operation, i.e. learning and teaching? Which are the supportive factors to organizational learning in schools? What burdens make it difficult to learn from and with others?
Links
GAP407/10/1197, research and development projectName: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Czech Science Foundation, Processes of Organizational Learning and their Leadership and Management in Schools
PrintDisplayed: 28/9/2024 08:02