HALÁKOVÁ, Zuzana and Milan KUBIATKO. CPV Videoweb pro vzdělávání učitelů chemie (CPV Videoweb for the education of future chemistry teachers). In Janík, T., Minaříková, E. a kol.: Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 121-131. Pedagogický výzkum v teorii a praxi Svazek 21. ISBN 978-80-7315-213-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name CPV Videoweb pro vzdělávání učitelů chemie
Name (in English) CPV Videoweb for the education of future chemistry teachers
Authors HALÁKOVÁ, Zuzana (703 Slovakia) and Milan KUBIATKO (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Janík, T., Minaříková, E. a kol.: Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum, p. 121-131, 11 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi Svazek 21, 2011.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00053376
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-213-0
Keywords (in Czech) CPV Videoweb; chemie; učitelé chemie
Keywords in English CPV Videoweb; chemistry; chemistry teachers
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD., učo 108312. Changed: 13/2/2013 08:20.
Abstract
Kapitola je zaměřena na prezentaci edukačního prostředí. Edukační prostředí obsahuje videoklipy hodin přírodopisu a další doprovodní materiály. Videoklipy by měly rozvinout individuální reflexi studentů. Videoklipy jsou rozděleny do pěti oblastí: úvod do výuky, cíl vyučovací hodiny, didaktická hra, pedagogická komunikace, pokus. K vybraným videoklipům byly vytvořeny různé otázky a úlohy, na kterých budou studenti učitelství chemie pracovat a postupně je řešit.
Abstract (in English)
The chapter is focused on the presentation of the education environment. The educational environment contents the videoclips of biology lessons and other supplemental materials. The videoclips should develop individual reflection of students. Videoclips are divided into five sections: the introduction into lesson, the aim of teaching lesson, the didactic game, the pedagogical communication, the experiment. Several questions and tasks were created for every videosequence. These questions and tasks will be solved by chemistry education students.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 1/10/2024 05:21