MINAŘÍKOVÁ, Eva. Video v učitelském vzdělávání: vybrané zahraniční zkušenosti (Video in Teacher Education: Experience from abrouad). In Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 47-74, 27 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21. ISBN 978-80-7315-213-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Video v učitelském vzdělávání: vybrané zahraniční zkušenosti
Name in Czech Video v učitelském vzdělávání: vybrané zahraniční zkušenosti
Name (in English) Video in Teacher Education: Experience from abrouad
Authors MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum, p. 47-74, 27 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21, 2011.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00053391
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-213-0
Keywords (in Czech) Učitelské vzdělávání; video
Keywords in English Teacher education; video
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., učo 102818. Changed: 3/4/2012 15:13.
Abstract
V této analytické kapitole jsou stručně představeny čtyři příklady zahraničních zkušeností s využitím videa v učitelském vzdělávání. Jedná se o programy SteLLA (Science Teachers Learning from Lesson Analysis - učitelé přírodovědných předmětů se učí z analýzy hodin), Cyklus řešení problémů (Problem Solving Cycle), Videokluby a LUV (Lernen aus Unterrichtsvideos (Učení se z videozáznamů výuky fyziky).
Abstract (in English)
In this analytical chapter we briefly introduced for examples of experience with using videos in teacher education from abroad. We introduce the following programmes: SteLLA (Science Teachers Learning From Lesson Analysis), Problem Solving Cycle, Videoblubs and LUV (Lernen aus Unterrichtsvideos - Learning from Lesson Videos).
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 23/6/2024 23:39