Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí
REISSMANNOVÁ, Jitka and Alice PROKOPOVÁ. Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí (Implementation of firs aid into school enviroment). In XI. Dni hygieny detí a mládeže. 2011. 2011. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí |
Name in Czech | Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí |
Name (in English) | Implementation of firs aid into school enviroment |
Authors | REISSMANNOVÁ, Jitka and Alice PROKOPOVÁ. |
Edition | XI. Dni hygieny detí a mládeže. 2011, 2011. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Requested lectures |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | výchova ke zdrav; první pomoc; škola; příprava učitelů; implementace |
Keywords in English | health education; first aid; school; teacher preparation; implementation |
Changed by | Changed by: RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D., učo 1247. Changed: 25/10/2011 07:41. |
Abstract |
---|
Poskytnout první pomoc by měl být schopen každý učitel. Tento fakt není dostatečně reflektován v přípravě budoucích učitelů. Příspěvek přináší výsledky výzkumu znalostí učitelů v oblasti první pomoci. Vytvořili jsme novou metodu testování těchto znalostí. Jde o zjišťování předpokládaných reakcí studentů na podnětovou situaci, prezentovanou prostřednictvím videoukázek. Příspěvek dále předkládá návrhy implementace oblasti první pomoci do pregraduálního studia budoucích učitelů a do školních vzdělávacích programů základních škol. |
Abstract (in English) |
---|
Giving first aid should be the ability of every tracher. In reality this presumption is not fully refl ected in the process of preparing the teacher for their profession. The contribution brings the report from the research which tries to find out the readiness of future teachers from the point of „ ability to save the life “. The new methodology of testing the knowledge and ability of giving first aid was used. This principle is based on investigation the students reactions to the concrete stimulated situations. In such situation (presented with short video) the health even the life was endangered. The paper presents research results, discussion over educational implication and shows perspectives and possibilities of implementation of first aid education in the process of pregradual preparation of teachers and in the curiculum of basic schools.. |
Links | |
---|---|
MSM0021622421, plan (intention) | Name: Škola a zdraví pro 21. století |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century |
PrintDisplayed: 29/9/2024 23:55