REISSMANNOVÁ, Jitka and Alice PROKOPOVÁ. Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí (Implementation of firs aid into school enviroment). In XI. Dni hygieny detí a mládeže. 2011. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí
Name in Czech Implementace problematiky první pomoci do školního prostředí
Name (in English) Implementation of firs aid into school enviroment
Authors REISSMANNOVÁ, Jitka and Alice PROKOPOVÁ.
Edition XI. Dni hygieny detí a mládeže. 2011, 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výchova ke zdrav; první pomoc; škola; příprava učitelů; implementace
Keywords in English health education; first aid; school; teacher preparation; implementation
Changed by Changed by: RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D., učo 1247. Changed: 25/10/2011 07:41.
Abstract
Poskytnout první pomoc by měl být schopen každý učitel. Tento fakt není dostatečně reflektován v přípravě budoucích učitelů. Příspěvek přináší výsledky výzkumu znalostí učitelů v oblasti první pomoci. Vytvořili jsme novou metodu testování těchto znalostí. Jde o zjišťování předpokládaných reakcí studentů na podnětovou situaci, prezentovanou prostřednictvím videoukázek. Příspěvek dále předkládá návrhy implementace oblasti první pomoci do pregraduálního studia budoucích učitelů a do školních vzdělávacích programů základních škol.
Abstract (in English)
Giving first aid should be the ability of every tracher. In reality this presumption is not fully refl ected in the process of preparing the teacher for their profession. The contribution brings the report from the research which tries to find out the readiness of future teachers from the point of „ ability to save the life “. The new methodology of testing the knowledge and ability of giving first aid was used. This principle is based on investigation the students reactions to the concrete stimulated situations. In such situation (presented with short video) the health even the life was endangered. The paper presents research results, discussion over educational implication and shows perspectives and possibilities of implementation of first aid education in the process of pregradual preparation of teachers and in the curiculum of basic schools..
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 29/7/2024 22:14