Detailed Information on Publication Record
2011
Organizační formy vyučování pohledem učitelů
MAKOVSKÁ, Zuzana and Jiří ZOUNEKBasic information
Original name
Organizační formy vyučování pohledem učitelů
Name (in English)
An organizational forms of the teaching as Perceived by Teachers
Authors
MAKOVSKÁ, Zuzana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/11:00050037
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
učitel; škola; výkum; didaktika; vyučovací formy
Keywords in English
teacher; school; research; didactics; organizational forms
Tags
Změněno: 28/3/2012 11:40, Mgr. Petra Georgala
V originále
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu Komunikace ve školní třídě (projekt je podporován Grantovou agenturou ČR, GA406/09/0752), v němž se snažíme popsat pedagogickou komunikaci na druhém stupni základních škol. V průběhu analýzy rozhovorů s učiteli, jejímž cílem bylo odhalení subjektivního vnímání komunikace ve školní třídě, se ovšem objevila témata, která vystihují učitelovo myšlení či pojetí výuky. V příspěvku se proto pokusíme odpovědět na otázku: Jak vnímají učitelé na druhém stupni českých základních škol svoji výuku? V příspěvku se přitom zaměříme zejména na formy výuky. V tomto příspěvku vycházíme primárně z rozhovorů s jednotlivými učiteli, ale i z videonahrávek hodin. S každým učitelem přitom byly realizovány dva rozhovory - jeden před pozorováním a druhý po pozorování, v němž bylo možné vracet se ke konkrétním komunikačním situacím. Rozhovory byly přepsány a následně analyzovány v programu Atlas.ti. Na základě získaných výsledků budeme prezentovat to, jak učitelé vnímají formy výuky.
In English
The paper is an output of research project called Communication in the Classroom (Czech Science Foundation, GA406/09/0752). The goal of this presentation is to answer the following research question: how do teachers at secondary Czech schools perceive organizational forms of the teaching? In this paper, we rely mostly on data gathered from teacher interviews and participant observation in classrooms.
Links
GA406/09/0752, research and development project |
|