TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Implementation of design-based research methodology into science teachers' training. International Journal on New Trends in Education and Their Implications. Ankara, Turecko: Gazi Universitesi, 2011, vol. 2, No 4, p. 19-28. ISSN 1309-6249.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Implementation of design-based research methodology into science teachers' training
Name in Czech Implementování design-based výzkumu do přípravy přírodovědných učitelů
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition International Journal on New Trends in Education and Their Implications, Ankara, Turecko, Gazi Universitesi, 2011, 1309-6249.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Turkey
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00053424
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) design-based výzkum; hands-on experimenty; motivace; příprava přírodovědných učitelů
Keywords in English design-based research; hands-on experimentation; motivation; science teachers’ training
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 27/2/2017 08:57.
Abstract
The design-based research is a new trend in the educational research. This methodology was implemented into pre-service and in-service science teachers’ training. Used research method is design-based research. We present research outcomes of the implementation of the design-based research methodology into pre-service primary science teachers’ training in the form of training methods.
Abstract (in Czech)
Design-based výzkum je novým trendem v edukačním výzkumu. Tato metodologie je implementována do pregraduálního a postgraduálního vzdělávání přírodovědných učitelů. Použitá výzkumná metoda je konstrukční výzkum. Jsou prezentovány výsledky výzkumu implementace design-based výzkumu do pregraduální přípravy přírodovědných učitelů předmětů v podobě výcvikových metod.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 9/10/2024 03:17