Detailed Information on Publication Record
2011
Implementation of design-based research methodology into science teachers' training
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁBasic information
Original name
Implementation of design-based research methodology into science teachers' training
Name in Czech
Implementování design-based výzkumu do přípravy přírodovědných učitelů
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
International Journal on New Trends in Education and Their Implications, Ankara, Turecko, Gazi Universitesi, 2011, 1309-6249
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Turkey
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00053424
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
design-based výzkum; hands-on experimenty; motivace; příprava přírodovědných učitelů
Keywords in English
design-based research; hands-on experimentation; motivation; science teachers’ training
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 08:57, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
The design-based research is a new trend in the educational research. This methodology was implemented into pre-service and in-service science teachers’ training. Used research method is design-based research. We present research outcomes of the implementation of the design-based research methodology into pre-service primary science teachers’ training in the form of training methods.
In Czech
Design-based výzkum je novým trendem v edukačním výzkumu. Tato metodologie je implementována do pregraduálního a postgraduálního vzdělávání přírodovědných učitelů. Použitá výzkumná metoda je konstrukční výzkum. Jsou prezentovány výsledky výzkumu implementace design-based výzkumu do pregraduální přípravy přírodovědných učitelů předmětů v podobě výcvikových metod.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|