J 2011

Implementation of design-based research methodology into science teachers' training

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Implementation of design-based research methodology into science teachers' training

Name in Czech

Implementování design-based výzkumu do přípravy přírodovědných učitelů

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

International Journal on New Trends in Education and Their Implications, Ankara, Turecko, Gazi Universitesi, 2011, 1309-6249

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Turkey

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00053424

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

design-based výzkum; hands-on experimenty; motivace; příprava přírodovědných učitelů

Keywords in English

design-based research; hands-on experimentation; motivation; science teachers’ training

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 08:57, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

The design-based research is a new trend in the educational research. This methodology was implemented into pre-service and in-service science teachers’ training. Used research method is design-based research. We present research outcomes of the implementation of the design-based research methodology into pre-service primary science teachers’ training in the form of training methods.

In Czech

Design-based výzkum je novým trendem v edukačním výzkumu. Tato metodologie je implementována do pregraduálního a postgraduálního vzdělávání přírodovědných učitelů. Použitá výzkumná metoda je konstrukční výzkum. Jsou prezentovány výsledky výzkumu implementace design-based výzkumu do pregraduální přípravy přírodovědných učitelů předmětů v podobě výcvikových metod.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education