PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadané děti s dyslexií. 1. vyd. Praha: Portál, 2011, 216 s. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-7367-990-3. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Rozumově nadané děti s dyslexií |
Název česky | Rozumově nadané děti s dyslexií |
Název anglicky | Gifted children with dyslexia |
Autoři | PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | 1. vyd. Praha, 216 s. Speciální pedagogika, 2011. |
Nakladatel | Portál |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Odborná kniha |
Obor | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Kód RIV | RIV/00216224:14230/11:00050042 |
Organizační jednotka | Fakulta sociálních studií |
ISBN | 978-80-7367-990-3 |
Klíčová slova česky | nadaní žáci; dyslexie |
Klíčová slova anglicky | gifted children; dyslexia |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 6. 3. 2012 14:42. |
Anotace |
---|
Cílem knihy je seznámit čtenáře s problematikou psychologie a pedagogiky rozumově nadaných dětí se specifickými poruchami učení, zejména s dyslexií. Autorka vysvětluje, jak je vhodné tyto děti, jež bývají označovány jako tzv. „paradoxní žáci“, rozpoznat, jakým způsobem obvykle kompenzují svůj handicap, jaký je častý profil jejich schopností a handicapů při psychologickém vyšetření, jaký je obvykle jejich styl učení, paměť, motivace, tvořivost, jaké mají sociální a emocionální problémy a zejména jaké jsou možnosti jejich dalšího vzdělávání tak, aby byly skutečně rozvíjeny jejich schopnosti, nejen kompenzovány nápadné handicapy. Publikace se opírá o zahraniční poznatky, ale vychází z českého výzkumu a úzkého kontaktu s konkrétními nadanými žáky a studenty s dyslexií. Pro lepší názornost je text doplněn citáty rozhovorů a ukázkami výtvorů a školních prací dětí, komentáři jejich učitelů a rodičů a kazuistikami vybraných dětí. |
Anotace anglicky |
---|
The aim of the book is to acquaint readers with issues of psychology and pedagogy intellectually gifted children with specific learning disabilities, particularly dyslexia. The author explains how should these children who are referred to as "paradoxical pupils", to recognize how they usually compensate for his handicap, which is a common profile of abilities and disabilities in the psychological examination, which is usually their style of learning, memory, motivation, creativity, what their social and emotional problems and in particular what are the possibilities for further education so that they really developed their skills, not only compensated noticeable handicaps. The publication is based on information from abroad, but from the Czech research and close contact with concrete gifted pupils and students with dyslexia. To better illustrate the text is supplemented with interviews and quotes examples of artifacts and works of school children, teachers and their comments and case studies of selected parents of children. |
Návaznosti | |
---|---|
GAP407/11/1272, projekt VaV | Název: Výkonová motivace rozumově nadaných studentů s dyslexií ? základní determinanty a proměny v období adolescence a časné dospělosti |
Investor: Grantová agentura ČR, Výkonová motivace rozumově nadaných studentů s dyslexií – základní determinanty a proměny v období adolescence a časné dospělosti | |
MSM0021622406, záměr | Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |