FUJDA, Milan. Religions and Multicultural Education for Teachers : Principles of the CERME Project. In New Movements in Religion : Theories and Trends (10th Conference of the European Association for the Study of Religions). 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Religions and Multicultural Education for Teachers : Principles of the CERME Project
Autoři FUJDA, Milan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání New Movements in Religion : Theories and Trends (10th Conference of the European Association for the Study of Religions), 2011.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00053453
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky religion; multicultural education; pedagogy; social exclusion; social integration
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 11. 4. 2012 13:47.
Anotace
CERME is an acronym of the project Centre for Religions and Multicultural Education. The project is being realised by the Department for the Study of Religions, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim of the project is to support ongoing curricular reform of the Czech primary and secondary level of education system by preparing teachers for teaching the new „cross-disciplinary theme“ Multicultural Education. In this particular project we try to facilitate this aim by exploiting the relevant aspects of our expertise as scholars studying Religions. We self-consciously tried to bypass the urge to teach teachers „World Religions“ in order to overcome the danger of producing just further stereotypes about another cultures. Instead of that, we were searching for what the Academic Study of Religion is able to say about the processes of stereotyping, social communication and interaction and social marginalisation itself and how this part of the knowledge base of this discipline could be transmitted to primary and secondary school teachers in order to help them teach Multicultural Education meaningfully. How we are trying to do it and what is the feedback of the teachers from our target group to this process is a topic of this presentation.
Návaznosti
CZ.1.07/1.3.10/02.0022, interní kód MUNázev: Centrum pro religionistiku a multikulturní edukaci
Investor: Jihomoravský kraj, Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (VK), 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
CERME.pdf   Verze souboru Fujda, M. 13. 3. 2012

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/953156/CERME.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/953156/CERME.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/953156/CERME.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/953156/CERME.pdf?info
Vloženo
Út 13. 3. 2012 17:40, Mgr. Milan Fujda, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Petra Georgala, učo 32967
  • osoba Mgr. Milan Fujda, Ph.D., učo 40902
Atributy
 

CERME.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/953156/CERME.pdf
Adresa ze světa
http://is.muni.cz/publication/953156/CERME.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
1,8 MB
Hash md5
64bda0a49f73984f1bfdffa3f291887d
Vloženo
Út 13. 3. 2012 17:40

CERME.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/953156/CERME.txt
Adresa ze světa
http://is.muni.cz/publication/953156/CERME.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
8,8 KB
Hash md5
b20da29b204d27460ae6943380ab4241
Vloženo
Út 13. 3. 2012 17:40
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 24. 7. 2021 07:58