K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
JŮVA, Vladimír. K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky (The Theoretical Background Museum Pedagogy). In Participácia múzea v oblasti neformálneho vzdelávania. 2011. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky |
Name in Czech | K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky |
Name (in English) | The Theoretical Background Museum Pedagogy |
Authors | JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Participácia múzea v oblasti neformálneho vzdelávania, 2011. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Requested lectures |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Slovakia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14510/11:00067319 |
Organization unit | Faculty of Sports Studies |
Keywords (in Czech) | muzejní pedagogika; teoretická východiska; empirický výzkum |
Keywords in English | museum pedagogy; theoretical foundations; empirical research |
Tags | rivok |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc., učo 1058. Changed: 21/5/2013 13:56. |
Abstract |
---|
Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní a skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu. Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu. |
Abstract (in English) |
---|
The current museum pedagogy is “rocket science” – an established and dynamically evolving scientific discipline that could actually respond to the changing needs of the museum audience and to new international events and also appropriately reflects the findings of extensive empirical research of museum education. The aim of this paper is to recall the selected theoretical foundations of museum pedagogy and also the importance of systematic empirical research of museum education. This research is needed to further theoretical and practical development of museum education. At the same time provides an objective and necessary data to museums and society's legitimate need to justify further development and wider support museum education. |
PrintDisplayed: 18/7/2024 14:29