JŮVA, Vladimír. K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky (The Theoretical Background Museum Pedagogy). In Participácia múzea v oblasti neformálneho vzdelávania. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
Name in Czech K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
Name (in English) The Theoretical Background Museum Pedagogy
Authors JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Participácia múzea v oblasti neformálneho vzdelávania, 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/11:00067319
Organization unit Faculty of Sports Studies
Keywords (in Czech) muzejní pedagogika; teoretická východiska; empirický výzkum
Keywords in English museum pedagogy; theoretical foundations; empirical research
Tags rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc., učo 1058. Changed: 21/5/2013 13:56.
Abstract
Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní a skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu. Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu.
Abstract (in English)
The current museum pedagogy is “rocket science” – an established and dynamically evolving scientific discipline that could actually respond to the changing needs of the museum audience and to new international events and also appropriately reflects the findings of extensive empirical research of museum education. The aim of this paper is to recall the selected theoretical foundations of museum pedagogy and also the importance of systematic empirical research of museum education. This research is needed to further theoretical and practical development of museum education. At the same time provides an objective and necessary data to museums and society's legitimate need to justify further development and wider support museum education.
PrintDisplayed: 18/7/2024 14:29