Detailed Information on Publication Record
2011
K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
JŮVA, VladimírBasic information
Original name
K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
Name in Czech
K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
Name (in English)
The Theoretical Background Museum Pedagogy
Authors
JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Participácia múzea v oblasti neformálneho vzdelávania, 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14510/11:00067319
Organization unit
Faculty of Sports Studies
Keywords (in Czech)
muzejní pedagogika; teoretická východiska; empirický výzkum
Keywords in English
museum pedagogy; theoretical foundations; empirical research
Tags
Tags
International impact
Změněno: 21/5/2013 13:56, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
V originále
Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní a skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu. Muzejní pedagogika představuje dynamicky se rozvíjející vědní obor, který aktuálně reaguje na měnící se potřeby muzejního publika, na nové mezinárodní skutečnosti a také odpovídajícím způsobem odráží výsledky rozsáhlých empirických výzkumů vzdělávání v muzeu.
In English
The current museum pedagogy is “rocket science” – an established and dynamically evolving scientific discipline that could actually respond to the changing needs of the museum audience and to new international events and also appropriately reflects the findings of extensive empirical research of museum education. The aim of this paper is to recall the selected theoretical foundations of museum pedagogy and also the importance of systematic empirical research of museum education. This research is needed to further theoretical and practical development of museum education. At the same time provides an objective and necessary data to museums and society's legitimate need to justify further development and wider support museum education.