Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{953319, author = {Švaříček, Roman}, article_location = {Trnava}, article_number = {č. 4}, keywords = {critical incidents; professional identity; professional development of the teacher; qualitative research}, language = {cze}, issn = {1338-0982}, journal = {PEDAGOGIKA.SK}, title = {Zlomové události při vytváření profesní identity učitele}, url = {http://www.casopispedagogika.sk/studie/svaricek-roman-zlomove-udalosti-pri-vytvareni-profesni-identity-ucitele.html}, volume = {roč. 2}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 953319 AU - Švaříček, Roman PY - 2011 TI - Zlomové události při vytváření profesní identity učitele JF - PEDAGOGIKA.SK VL - roč. 2 IS - č. 4 SP - 247-274 EP - 247-274 PB - Slovenská pedagogická spoločnosť pri SAV SN - 13380982 KW - critical incidents KW - professional identity KW - professional development of the teacher KW - qualitative research UR - http://www.casopispedagogika.sk/studie/svaricek-roman-zlomove-udalosti-pri-vytvareni-profesni-identity-ucitele.html N2 - Text pojednává o zlomových událostech, které hrají roli v utváření profesní identity učitelů expertů. Události jsou nahlédnuty skrze rekonstrukci procesu budování profesní identity ve vyprávění učitelů. Koncept profesní identity je použit pro vysvětlení profesních otázek, které musí učitel řešit při svém rozvoji. Profesní identita je definov247ána jak skrze vidění sebe ve vlastním jednání, tak skrze vidění sebe druhými ve vyprávění a jednání aktérů školy. Učitelé ve svých vyprávěních při rekonstrukci profesní dráhy nepopisují příběh v celistvé podobě, ale zaměřují se na jednotlivé dílčí epizody, které jsou podle jejich mínění vý-znamné. V mnoha případech dochází ke „zjednodušení“ komplexnosti prožitého do podoby vyprávění drobné události se zlomovým významem. Cílem textu je zaměřit se pouze na zlomové události popisující profesní neúspěch učitele v úspěšné dráze učitele experta a podívat se na to, jak učitelé experti zpětně popisují své dílčí neúspěchy a problémy a jak tyto neúspěchy zdůvodňují. Zajímá nás tedy, jaké možné interpretace učitelé těmto zlomovým událostem udělují a jak je interpretuje autor textu. ER -
ŠVAŘÍČEK, Roman. Zlomové události při vytváření profesní identity učitele (Critical Incidents in Forming the Professional Identity of the Teacher). \textit{PEDAGOGIKA.SK}. Trnava: Slovenská pedagogická spoločnosť pri SAV, 2011, roč. 2, č. 4, p.~247-274. ISSN~1338-0982.
|