Detailed Information on Publication Record
2011
Geografie cestovního ruchu České republiky
VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Andrea HOLEŠINSKÁ, Josef KUNC, Petr TONEV et. al.Basic information
Original name
Geografie cestovního ruchu České republiky
Name (in English)
Geography of tourism in the Czech Republic
Authors
VYSTOUPIL, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin ŠAUER (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Andrea HOLEŠINSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Josef KUNC (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr TONEV (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Daniel SEIDENGLANZ (203 Czech Republic)
Edition
první. Plzeň, 318 pp. 2011
Publisher
Aleš Čeněk
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14560/11:00050695
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-7380-340-7
Keywords (in Czech)
geografie; cestovní ruch; Česká republika
Keywords in English
geography; tourism; Czech Republic
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 14/3/2013 16:14, Ing. Martin Šauer, Ph.D.
V originále
Publikace přináší výsledky více než třicetiletého výzkumu geografické problematiky cestovního ruchu v ČR. Publikace je ve věcné a obsahové rovině členěna do následujících hlavních problémových okruhů - geografický výzkum cestovního ruchu a rekreace v ČR - stručná historie vývoje cestovního ruchu v ČR - potenciál a předpoklady rozvoje rozvoje cestovního ruchu - základní a doprovodná infrastruktura cestovního ruchu - hlavní formy a druhy cestovního ruchu - hosté a návštěvnost - geografická regionlaizace cestovního ruchu ČR - regionální profily
In English
This monograph is a summary of more than thirty years when the geographical research in the field of tourism in the Czech Republic has been carried out. The publication itself is divided into nine basic parts (problem areas): brief summary of geographical research in tourism in the Czech Republic; history of tourism development in Czech Republic, analysis and assessment of basic preconditions and factors for tourism; development and spatial localisation of accommodation facilities in the Czech Republic and on selected sport-recreational infrastructure; main forms and types of tourism in the Czech Republic; structural analysis and assessment of domestic and foreign visitors;basic theoretical and methodical backgrounds as well as a practical application of regionalisation of tourism in the Czech Republic.
Links
MUNI/A/0961/2009, interní kód MU |
| ||
WB-08-04, research and development project |
|