B 2011

Geografie cestovního ruchu České republiky

VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Andrea HOLEŠINSKÁ, Josef KUNC, Petr TONEV et. al.

Basic information

Original name

Geografie cestovního ruchu České republiky

Name (in English)

Geography of tourism in the Czech Republic

Authors

VYSTOUPIL, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin ŠAUER (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Andrea HOLEŠINSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Josef KUNC (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr TONEV (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Daniel SEIDENGLANZ (203 Czech Republic)

Edition

první. Plzeň, 318 pp. 2011

Publisher

Aleš Čeněk

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14560/11:00050695

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-7380-340-7

Keywords (in Czech)

geografie; cestovní ruch; Česká republika

Keywords in English

geography; tourism; Czech Republic

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 14/3/2013 16:14, Ing. Martin Šauer, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace přináší výsledky více než třicetiletého výzkumu geografické problematiky cestovního ruchu v ČR. Publikace je ve věcné a obsahové rovině členěna do následujících hlavních problémových okruhů - geografický výzkum cestovního ruchu a rekreace v ČR - stručná historie vývoje cestovního ruchu v ČR - potenciál a předpoklady rozvoje rozvoje cestovního ruchu - základní a doprovodná infrastruktura cestovního ruchu - hlavní formy a druhy cestovního ruchu - hosté a návštěvnost - geografická regionlaizace cestovního ruchu ČR - regionální profily

In English

This monograph is a summary of more than thirty years when the geographical research in the field of tourism in the Czech Republic has been carried out. The publication itself is divided into nine basic parts (problem areas): brief summary of geographical research in tourism in the Czech Republic; history of tourism development in Czech Republic, analysis and assessment of basic preconditions and factors for tourism; development and spatial localisation of accommodation facilities in the Czech Republic and on selected sport-recreational infrastructure; main forms and types of tourism in the Czech Republic; structural analysis and assessment of domestic and foreign visitors;basic theoretical and methodical backgrounds as well as a practical application of regionalisation of tourism in the Czech Republic.

Links

MUNI/A/0961/2009, interní kód MU
Name: Geografie cestovního ruchu zemí střední Evropy (Acronym: GCRZSE)
Investor: Masaryk University, Category A
WB-08-04, research and development project
Name: Návrh nové rajonizace cestovního ruchu ČR
Investor: Ministry for Regional Development of the CR, The New Tourism Regionalization in the Czech Republic Draft