D 2011

Dramatická výchova - předmět nebo metoda práce na 1. stupni ZŠ?

DOLEŽAL, Tomáš and Marie PAVLOVSKÁ

Basic information

Original name

Dramatická výchova - předmět nebo metoda práce na 1. stupni ZŠ?

Name in Czech

Dramatická výchova - předmět nebo metoda práce na 1. stupni ZŠ?

Name (in English)

Drama Education - the subject or method of work to 1 primary school?

Authors

DOLEŽAL, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marie PAVLOVSKÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Banská Bystrica, UČITELIA A PRIMÁRNA EDUKÁCIA VČERA, DNES A ZAJTRA, p. 244-252, 8 pp. 2011

Publisher

Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Pedagogická fakulta, 2010

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00053564

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-557-0116-5

Keywords (in Czech)

dramatická výchova; 1. stupeň ZŠ; ŠVP; výzkum; metoda práce; samostatný předmět

Keywords in English

drama; primary school; school curriculum; research; methods of work; a separate subject
Změněno: 21/3/2012 12:40, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Abstract

V originále

V příspěvku se zabýváme využitím DV na ZŠ, především na 1. st. ZŠ, na němž může být DV ve formě samostatného předmětu nebo jako metoda práce, která propojuje jednotlivé předměty a dává do souvislostí poznatky z těchto předmětů. Představujeme výzkum, který proběhl na brněnských ZŠ, jehož cílem bylo zjistit, v jaké formě je DV na dané škole využívána, jak je DV zařazena v ŠVP a jakou formu DV učitelé upřednostňují.

In English

We deal with the use of drama in primary school, especially at primary school, which can be drama in the form of a separate course or as a method of work, linking different subjects and gives coherence to the knowledge of these subjects. We introduce research which took place at primary schools in Brno and it is aim was to determine in what form is drama education at the school used as drama in education included in school curriculum and what sort of drama teachers prefer.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education