JANÍK, Tomáš and Eva MINAŘÍKOVÁ. Video v učitelském vzdělávání – historické ohlédnutí (Video in Teacher Education - Historical Perspective). In Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 41-46, 5 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21. ISBN 978-80-7315-213-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Video v učitelském vzdělávání – historické ohlédnutí
Name in Czech Video v učitelském vzdělávání – historické ohlédnutí
Name (in English) Video in Teacher Education - Historical Perspective
Authors JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. p. 41-46, 5 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21, 2011.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00053581
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-213-0
Keywords (in Czech) Učitelské vzdělávání; video
Keywords in English Teacher education; video
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Changed: 19/10/2011 15:46.
Abstract
Video se v posledních letech stává oblíbeným a často využívaným prostředkem rozvíjení profesních znalostí, dovedností a kompetencí (budoucích) učitelů. V této části knihy analyzujeme různé způsoby využívání videa a videozáznamu v učitelském vzdělávání – pozornost zaměříme na historickou perspektivu.
Abstract (in English)
Video is becoming a popular and often used tool for developing professional knowledge, abilities and competencies of (prospective) teachers. In this chapter we analyze different approaches to using video in teacher education - we will focus on the historical perspective.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 15/10/2024 22:51