JANÍK, Tomáš, Milan KUBIATKO and Eva MINAŘÍKOVÁ. CPV videoweb – funkce a postup tvorby (CPV videoweb - functions and the development process). In Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 105-108, 3 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21. ISBN 978-80-7315-213-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name CPV videoweb – funkce a postup tvorby
Name in Czech CPV videoweb – funkce a postup tvorby
Name (in English) CPV videoweb - functions and the development process
Authors JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milan KUBIATKO (703 Slovakia, belonging to the institution) and Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. p. 105-108, 3 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21, 2011.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00053585
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-213-0
Keywords (in Czech) Učitelské vzdělávání; video
Keywords in English Teacher education; video
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD., učo 108312. Changed: 8/3/2013 11:12.
Abstract
V této části knihy jsou prezentovány aktivity širšího kolektivu autorů, které směřují k vytvoření elektronického učebního prostředí pro (budoucí) učitele. Toto učební prostředí s názvem CPV videoweb je založeno na videozáznamech výuky a má fungovat jako nástroj diagnostikování a rozvíjení reflektivních kompetencí učitelů a zároveň jako výzkumný nástroj. V CPV videowebu jsou krátké videosekvence z výuky obohaceny o různé otázky či úkoly a jako takové jsou předkládány (budoucím) učitelům k zamyšlení, resp. k řešení.
Abstract (in English)
In this chapter we introduce activities of a group of authors which aim at developing an e-learning environment for (prospective) teachers. This e-learning environment called CPV videoweb is based on classroom videos and should serve the purpose of diagnosing and developing reflective competences of (prospective) teachers and also as a research tool. Short videosequences are complemented by various questions and tasks and presented to (prospective) teachers.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 1/10/2024 05:22