HAJDUŠKOVÁ, Lucie, Tomáš JANÍK, Jindřich LUKAVSKÝ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Petr NAJVAR, Michaela PÍŠOVÁ and Jan SLAVÍK. Hospitační videostudie: snímky výukových situací a jejích analýza (Hospitation videostudy: videorecordings of instructional situations under analysis). In Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím. 1st ed. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2011, p. 116-142. Výzkumná zpráva. ISBN 978-80-904966-6-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hospitační videostudie: snímky výukových situací a jejích analýza
Name in Czech Hospitační videostudie: snímky výukových situací a jejích analýza
Name (in English) Hospitation videostudy: videorecordings of instructional situations under analysis
Authors HAJDUŠKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic), Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jindřich LUKAVSKÝ (203 Czech Republic), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Michaela PÍŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan SLAVÍK (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Praha, Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím, p. 116-142, 27 pp. Výzkumná zpráva, 2011.
Publisher Národní ústav pro vzdělávání
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00053618
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-904966-6-8
Keywords (in Czech) hospitace; kurikulární reforma; výzkum
Keywords in English hospitation; curricular reform; research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 15/7/2013 13:07.
Abstract
Kapitola obsahuje rozbory vybraných výukových situací ze tří virtuálních hospitací v předmětech biologie, anglický jazyk a výtvarná výchova. Záměrně byly vybrány předměty z výrazněji odlišných vzdělávacích oblastí, aby bylo možné porovnávat společné a rozdílné složky jejich rozborů. Každá studie zahrnuje tři části: Anotaci – stručný celkový popis sledované výuky, Analýzu – rozbor výukové situace, Alteraci – návrh zlepšení spojený s diskusí. V úvodu kapitoly jsou uvedeny obecné charakteristiky jednotlivých složek hospitačního rozboru, které metodicky spojují všechny tři studie.
Abstract (in English)
The chapter contains analyses of selected teaching/learning situations from three virtual observations in biology, English and arts. Subjects from very different fields were chosen to allow us to compare the similarities and differences in their analyses. Each analysis consists of three parts: Abstract – a brief summary of the teaching/learning situation and its context; Analysis of the situation; Alteration – suggestions for improvement followed by its discussion. The beginning of the chapter summarises general characteristics of each of the components which connect all three analyses.
PrintDisplayed: 10/7/2024 03:37