MUŽÍK, Vladislav a Petra VODÁKOVÁ. Schooltime Physical Activity in Lower Primary School Pupils. In Řehulka, Evžen (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas. 1st. ed. Brno: Masarykova univerzita. s. 191-205. ISBN 978-80-210-5524-7. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Schooltime Physical Activity in Lower Primary School Pupils
Název česky Sonda do školní pohybové aktivity dětí mladšího školního věku
Autoři MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Petra VODÁKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1st. ed. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas, od s. 191-205, 15 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00053636
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5524-7
Klíčová slova česky pohybová aktivita; školní pohybová aktivita; děti mladšího školního věku; časový snímek dne
Klíčová slova anglicky physical activity; school physical activity; lower primary school children; day time snapshot
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Změněno: 18. 2. 2015 22:26.
Anotace
The paper presents recent findings on children’s physical activity during the time they spent at school. The research was carried out in 2009. The research method involved a detailed school-day time snapshot, among others showing the volume of physical activity, the intensity of physical strain, and the range of school physical activities. 138 children aged 7–11 attending various Czech primary schools participated in the survey. The results suggest that most Czech schools do not take advantage of available opportunities supporting health and physical activity in children sufficiently. The findings can contribute to improving pupils’ school regimen and designing programmes promoting their healthy lifestyle.
Anotace česky
Příspěvek přináší aktuální poznatky o pohybové aktivitě dětí při pobytu ve škole. Výzkum byl proveden v roce 2009. Výzkumnou metodou byl podrobný časový snímek všedního dne, zachycující mimo jiné objem pohybu, intenzitu fyzického zatížení a obsah školních pohybových aktivit. Výzkumným souborem bylo 135 dětí ve věku 7 až 11 let z různých základních škol České republiky. Na základě získaných výsledků lze usuzovat, že většina českých škol v dostatečné míře nevyužívá možnosti pro zdraví podporující pohybovou aktivitu dětí. Prezentované poznatky mohou být využity ke zlepšení školního režimu žáků a při tvorbě programů podporujících zdravý životní styl dětí.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 18:15