Detailed Information on Publication Record
2011
Výchova ke zdraví v přípravě budoucích učitelů (východiska, podněty, inspirace, "nabídka a poptávka", cíle a záměry)
PROKOPOVÁ, Alice and Jitka REISSMANNOVÁBasic information
Original name
Výchova ke zdraví v přípravě budoucích učitelů (východiska, podněty, inspirace, "nabídka a poptávka", cíle a záměry)
Name in Czech
Výchova ke zdraví v přípravě budoucích učitelů (východiska, podněty, inspirace, "nabídka a poptávka", cíle a záměry)
Name (in English)
HEALTH EDUCATION IN PREPARING FUTURE TEACHERS (STARTING POINTS, IDEAS, INSPIRATION, "SUPPLY AND DEMAND", AIMSNAND OBJECTIVES)
Authors
Edition
ŘEHULKA, E., JANDA, M. (eds.) ANOTACE příspěvků 7. konference s mezinárodní účastí Škola a zdraví 21, 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5532-2
Keywords (in Czech)
podpora zdraví; výchova ke zdraví; výzkumné šetření
Keywords in English
health promotion; health education; ressearch survey
Změněno: 25/10/2011 08:08, RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřen na obsahovou stránku implementace oboru Výchova ke zdraví do přípravy budoucích učitelů. Tento obor je relativně nově konstituovaný. Na tuto skutečnost pohlížíme jako na výzvu, považujeme ji za příležitost k hledání smysluplného obsahu. V souvislosti s touto problematikou realizovaly autorky několik výzkumných šetření, zjišťujících, jak se na otázku smysluplného a přínosného obsahu tohoto oboru dívají sami studenti. V příspěvku předkládají autorky výsledky těchto šetření.
In English
The paper is focused on the content of the implementation of the field of Health education in the preparation of future teachers. The study is relatively newly constituted. In fact we view this as a challenge. In this connection the authors have implemented a number of surveys, whose objective was to determine how the question is meaningfull and beneficial content of this field look by students of the Faculty of education at MU.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|