PEŠKOVÁ, Karolína. Interkulturní kompetence v rámci globální výchovy ve výuce cizích jazyků (Intercultural comptence in terms of global education in teaching foreign languages). In Petr Knecht, Tomáš Janko. Bulletin Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU 2011. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 24-28. ISBN 978-80-210-5749-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Interkulturní kompetence v rámci globální výchovy ve výuce cizích jazyků
Name in Czech Interkulturní kompetence v rámci globální výchovy ve výuce cizích jazyků
Name (in English) Intercultural comptence in terms of global education in teaching foreign languages
Authors PEŠKOVÁ, Karolína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Bulletin Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU 2011, p. 24-28, 5 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00053655
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5749-4
Keywords (in Czech) interkulturní kompetence; globální výchova; výuka cizích jazyků; teoretická východiska výzkumutační projekt
Keywords in English intercultural competence; global education; teaching foreign languages; theoretical framework of researchdissertation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Changed: 23/1/2013 11:01.
Abstract
Příspěvek se zabývá souvislostmi mezi interkulturními aspekty cizojazyčné výuky a principy globální výchovy. Teoretický rámec této problematiky vychází z projektu disertační práce autorky. Jako přípravná fáze kvalitativního šetření plánovaného v rámci disertační práce je zde pojímána reflexe role učitele uplatňujícího cíle globální výchovy prostřednictvím interkulturního učení ve výuce cizích jazyků.
Abstract (in English)
The paper deals with relations between intercultural aspects of teaching foreign languages and principles of global education. It describes the theoretical framework of this topic in relation to the dissertation thesis of the author. Moreover, it reflects the role of the teacher trying to reach the goals of global education by means of intercultural education, which is considered preparation for a qualitative phase of the dissertation research.
PrintDisplayed: 15/10/2024 22:53