Detailed Information on Publication Record
2011
Analýza komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro žáky se sluchovým postižením v České republice a v Německu
HRICOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Analýza komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro žáky se sluchovým postižením v České republice a v Německu
Name (in English)
Analysis of Communicative Competences of Pupils and Teachers at Primary Schools for Pupils with Hearing Impairment in the Czech Republic and in Germany
Authors
HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, 203 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00053718
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5564-3
Keywords (in Czech)
komunikace; komunikační kompetence; komunikační formy osob se sluchovým postižením; vizuálně motorické komunikační formy; komunikační přístupy ke vzdělávání jedinců se sluchovým postižením; základní školy pro sluchově postižené
Keywords in English
communication; communicative competences; communicative forms of persons with hearing impairment; visual motor communicative forms; communicative approaches to education of people with hearing impairment; primary schools for hearing impaired
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 15/10/2013 15:16, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
V originále
Odborná kniha se zabývá problematikou komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro sluchově postižené v České republice a v německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Zaměřuje se na analýzu komunikačních kompetencí žáků mladšího školního věku a učitelů na 1. stupni těchto základních škol. Odborná publikace je členěna do pěti kapitol. První z nich se podrobně zabývá komunikací osob se sluchovým postižením, druhá a třetí kapitola se věnují vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením v České republice a v Německu a poslední dvě kapitoly obsahují a popisují empirické výzkumné šetření – analýzu stavu komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro sluchově postižené.
In English
The publication focuses on the topic of communicative competences of pupils and teachers at primary schools for hearing impaired in the Czech Republic and Baden-Württemberg in Germany. It specializes in analysis of communicative competences of younger school age pupils and teachers at lower primary schools for hearing impaired. The monograph is structured into five chapters. The first one focuses on specific features in the communication of persons with hearing impairment, the second and third chapter deal with education of children and pupils with hearing impairment in the Czech Republic and in Germany. The fourth chapter and fifth chapter are empirical and contain the research – analysis of communicative competences.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|