B 2011

Analýza komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro žáky se sluchovým postižením v České republice a v Německu

HRICOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Analýza komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro žáky se sluchovým postižením v České republice a v Německu

Name (in English)

Analysis of Communicative Competences of Pupils and Teachers at Primary Schools for Pupils with Hearing Impairment in the Czech Republic and in Germany

Authors

HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, 203 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00053718

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5564-3

Keywords (in Czech)

komunikace; komunikační kompetence; komunikační formy osob se sluchovým postižením; vizuálně motorické komunikační formy; komunikační přístupy ke vzdělávání jedinců se sluchovým postižením; základní školy pro sluchově postižené

Keywords in English

communication; communicative competences; communicative forms of persons with hearing impairment; visual motor communicative forms; communicative approaches to education of people with hearing impairment; primary schools for hearing impaired

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 15/10/2013 15:16, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.

Abstract

V originále

Odborná kniha se zabývá problematikou komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro sluchově postižené v České republice a v německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Zaměřuje se na analýzu komunikačních kompetencí žáků mladšího školního věku a učitelů na 1. stupni těchto základních škol. Odborná publikace je členěna do pěti kapitol. První z nich se podrobně zabývá komunikací osob se sluchovým postižením, druhá a třetí kapitola se věnují vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením v České republice a v Německu a poslední dvě kapitoly obsahují a popisují empirické výzkumné šetření – analýzu stavu komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro sluchově postižené.

In English

The publication focuses on the topic of communicative competences of pupils and teachers at primary schools for hearing impaired in the Czech Republic and Baden-Württemberg in Germany. It specializes in analysis of communicative competences of younger school age pupils and teachers at lower primary schools for hearing impaired. The monograph is structured into five chapters. The first one focuses on specific features in the communication of persons with hearing impairment, the second and third chapter deal with education of children and pupils with hearing impairment in the Czech Republic and in Germany. The fourth chapter and fifth chapter are empirical and contain the research – analysis of communicative competences.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education