HRICOVÁ, Lenka. Analýza komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro žáky se sluchovým postižením v České republice a v Německu (Analysis of Communicative Competences of Pupils and Teachers at Primary Schools for Pupils with Hearing Impairment in the Czech Republic and in Germany). Brno: Masarykova univerzita, 2011, 203 pp. ISBN 978-80-210-5564-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro žáky se sluchovým postižením v České republice a v Německu
Name (in English) Analysis of Communicative Competences of Pupils and Teachers at Primary Schools for Pupils with Hearing Impairment in the Czech Republic and in Germany
Authors HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, 203 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00053718
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5564-3
Keywords (in Czech) komunikace; komunikační kompetence; komunikační formy osob se sluchovým postižením; vizuálně motorické komunikační formy; komunikační přístupy ke vzdělávání jedinců se sluchovým postižením; základní školy pro sluchově postižené
Keywords in English communication; communicative competences; communicative forms of persons with hearing impairment; visual motor communicative forms; communicative approaches to education of people with hearing impairment; primary schools for hearing impaired
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Changed: 15/10/2013 15:16.
Abstract
Odborná kniha se zabývá problematikou komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro sluchově postižené v České republice a v německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Zaměřuje se na analýzu komunikačních kompetencí žáků mladšího školního věku a učitelů na 1. stupni těchto základních škol. Odborná publikace je členěna do pěti kapitol. První z nich se podrobně zabývá komunikací osob se sluchovým postižením, druhá a třetí kapitola se věnují vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením v České republice a v Německu a poslední dvě kapitoly obsahují a popisují empirické výzkumné šetření – analýzu stavu komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro sluchově postižené.
Abstract (in English)
The publication focuses on the topic of communicative competences of pupils and teachers at primary schools for hearing impaired in the Czech Republic and Baden-Württemberg in Germany. It specializes in analysis of communicative competences of younger school age pupils and teachers at lower primary schools for hearing impaired. The monograph is structured into five chapters. The first one focuses on specific features in the communication of persons with hearing impairment, the second and third chapter deal with education of children and pupils with hearing impairment in the Czech Republic and in Germany. The fourth chapter and fifth chapter are empirical and contain the research – analysis of communicative competences.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 29/5/2024 23:10