BLAHUTKOVÁ, Marie a Evžen ŘEHULKA. Výzkumný záměr Škola a zdraví 21 a získané výsledky v oblasti sportovně pohybových aktivit. In Matišáková, I., Král, L., Poliaková, N., Grabczak, P. Ošetrovatelstvo - pohyb - zdravie. první. Trenčín: Fakulta zdravotnícka Tn UAD, 2011, s. 231-237, 468 s. ISBN 978-80-8075-487-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkumný záměr Škola a zdraví 21 a získané výsledky v oblasti sportovně pohybových aktivit
Název česky Výzkumný záměr Škola a zdraví 21 a získané výsledky v oblasti sportovně pohybových aktivit
Název anglicky Use of Coping Strategies Based on Physical Activities in Stress Elimination in School Environment
Autoři BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant) a Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Trenčín, Ošetrovatelstvo - pohyb - zdravie, od s. 231-237, 468 s. 2011.
Nakladatel Fakulta zdravotnícka Tn UAD
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/11:00053759
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-8075-487-7
Klíčová slova česky škola učitelé děti stres copingové strategie
Klíčová slova anglicky school teachers children stress coping strategies
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Změněno: 13. 4. 2012 13:55.
Anotace
V našem výzkumném šetření v rámci výzkumného záměru Pedagogické fakulty MU Škola a zdraví 21 jsme již v minulosti prokázali, že míra stresu ve školním prostředí přímo působí na všechny jeho účastníky. Na dospělé v jiném období a s vyšší intenzitou než na děti, přitom učitelé v tomto šetření prokazují vysokou míru rizika. Z navrhovaných a posléze aplikovaných metod jsme zjistili, že je nutné respektovat nabízenou pomoc formou vybraných pohybových aktivit dle zaměření jednotlivce, tedy individuálně. Z realizovaných metod jsou sestaveny nabídky, které spadají do tří základních okruhů – sportovně pohybová aktivita, psychomotorika a její varianty, kinezioterapie a její varianty.
Anotace anglicky
As we have have testified in our research, the level of stress in the school environment directly influences all its participants. Adults are influenced in different periods and with higher intensity than children. Teachers have proved a high level of risk in this research. As an outcome of the proposed and applied methods we have learnt it is necessary to respect the offered help by means of selected physical activities according to the specialisation of every single person, i.e. with individual approach. Special sets of physical activities have been put together from the proposed methods and we may divide them into three basic areas – sports physical activities, psychomotricity and its alternatives and kinesiotherapy and its alternatives
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 11:19