BLAHUTKOVÁ, Marie and Evžen ŘEHULKA. Výzkumný záměr Škola a zdraví 21 a získané výsledky v oblasti sportovně pohybových aktivit (Use of Coping Strategies Based on Physical Activities in Stress Elimination in School Environment). In Matišáková, I., Král, L., Poliaková, N., Grabczak, P. Ošetrovatelstvo - pohyb - zdravie. první. Trenčín: Fakulta zdravotnícka Tn UAD, 2011, p. 231-237, 468 pp. ISBN 978-80-8075-487-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkumný záměr Škola a zdraví 21 a získané výsledky v oblasti sportovně pohybových aktivit
Name in Czech Výzkumný záměr Škola a zdraví 21 a získané výsledky v oblasti sportovně pohybových aktivit
Name (in English) Use of Coping Strategies Based on Physical Activities in Stress Elimination in School Environment
Authors BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor) and Evžen ŘEHULKA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Trenčín, Ošetrovatelstvo - pohyb - zdravie, p. 231-237, 468 pp. 2011.
Publisher Fakulta zdravotnícka Tn UAD
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/11:00053759
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-8075-487-7
Keywords (in Czech) škola učitelé děti stres copingové strategie
Keywords in English school teachers children stress coping strategies
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Changed: 13/4/2012 13:55.
Abstract
V našem výzkumném šetření v rámci výzkumného záměru Pedagogické fakulty MU Škola a zdraví 21 jsme již v minulosti prokázali, že míra stresu ve školním prostředí přímo působí na všechny jeho účastníky. Na dospělé v jiném období a s vyšší intenzitou než na děti, přitom učitelé v tomto šetření prokazují vysokou míru rizika. Z navrhovaných a posléze aplikovaných metod jsme zjistili, že je nutné respektovat nabízenou pomoc formou vybraných pohybových aktivit dle zaměření jednotlivce, tedy individuálně. Z realizovaných metod jsou sestaveny nabídky, které spadají do tří základních okruhů – sportovně pohybová aktivita, psychomotorika a její varianty, kinezioterapie a její varianty.
Abstract (in English)
As we have have testified in our research, the level of stress in the school environment directly influences all its participants. Adults are influenced in different periods and with higher intensity than children. Teachers have proved a high level of risk in this research. As an outcome of the proposed and applied methods we have learnt it is necessary to respect the offered help by means of selected physical activities according to the specialisation of every single person, i.e. with individual approach. Special sets of physical activities have been put together from the proposed methods and we may divide them into three basic areas – sports physical activities, psychomotricity and its alternatives and kinesiotherapy and its alternatives
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 6/10/2024 10:02