BLAHUTKOVÁ, Marie a Evžen ŘEHULKA. Stress in the Teaching Profession and its Elimination Through Movement. In Krejčí, M., Švejda, G., Schuster, J., Šerý, M., Kursová, V. Health Education and Quality of Life III. první. České Budějovice: Jihočeská univerzita. s. 48-52. ISBN 978-80-7394-303-5. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stress in the Teaching Profession and its Elimination Through Movement
Název česky Stres u učitelských profesí a jeho odbourávání prostřednictvím pohybu
Autoři BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) a Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. České Budějovice, Health Education and Quality of Life III, od s. 48-52, 5 s. 2011.
Nakladatel Jihočeská univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/11:00053771
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-7394-303-5
Klíčová slova česky škola zdraví pohybové aktivity stres kvalita života
Klíčová slova anglicky school health physical activities stress quality of life
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Změněno: 13. 4. 2012 11:04.
Anotace
Teachers have proved a high level of risk in this research. As an outcome of the proposed and applied methods we have learnt it is necessary to respect the offered help by means of selected physical activities according to the specialisation of every single person, i.e. with individual approach.. In adults we have proved the positive effect of all mentioned variants, whereas in children only psychomotricity and kinesiontherapy showed positive impact.
Anotace česky
Ve výzkumném záměru Pedagogické fakulty MU Škola a zdraví 21. jsme v rámci našeho dílčího úkolu řešili problematiku stresu ve škole. Z původních předpokladů, že stres se ve vysoké míře objevuje u dětí jak mladšího, tak i staršího školního věku jsme po provedeném výzkumném šetření museli zcela přehodnotit naši práci, protože se nepotvrdily. Míra stresu u žáků základních škol je na nízké úrovni (Blahutková, Řehulka, 2010), zato u řady učitelů jsme při výzkumném šetření objevili vysokou míru stresu i vyhoření. Jako forma prevence se nám osvědčuje pohybová aktivita.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 21:14