POSPÍŠIL, Ivo. Literární věda a výuka moderní slavistiky. In Minoritné kultúry, kultúra minorít. Nitra: UKF, Fakulta stredoeurópskych štúdií, 2011, s. 5-12. ISBN 978-80-8094-801-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Literární věda a výuka moderní slavistiky
Název anglicky Literary Criticism and Teaching Modern Slavonic Studies
Autoři POSPÍŠIL, Ivo (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Nitra, Minoritné kultúry, kultúra minorít, od s. 5-12, 8 s. 2011.
Nakladatel UKF, Fakulta stredoeurópskych štúdií
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00053801
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-8094-801-6
Klíčová slova česky Boloňská deklarace a moderní koncepce slavistiky areálová a filologicko-areálová studia jádro koncepce: metodologie a terminologie „měkké“ a „tvrdé“ přístupy úskalí areálových přístupů
Klíčová slova anglicky The Bologna Declaration and the modern conception of Slavonic Studies area studies and philological-area studies the kernel conception: methodology and terminology „soft“ and „hard“ approaches pitfalls of area approaches
Změnil Změnil: prof. PhDr. Ivo Pospíšil, DrSc., učo 1456. Změněno: 4. 4. 2012 15:31.
Anotace
Autor přítomného příspěvku se zabývá problémy Boloňské deklarace a její realizací v oblasti univerzitního vzdělávání a slavistiky. Poté analyzuje koncepci filologicko-areálových studií implementovaných v Ústavu slavistiky Masarykovy univerzity (Brno) a uvažuje o nevyhnutelných změnách v metodologii jako důsledku této implementace. Také ukazuje na úskalí areálových studií a nachází možné řešení v aplikaci filologicko-areálové struktury založené na moderním komparativním přístupu s podporou dobrých výukových materiálů včetně komparativních encyklopedií.
Anotace anglicky
The author of the presented contribution deals with the problems of the Bologna Declaration and its realisation in the sphere of university education and Slavonic studies. He then analyzes the concept of philological-area studies implemented in the Institute of Slavonic Studies at Masaryk University (Brno) and reflects upon the inevitable changes in methodology as a consequence of this implementation. He also manifests the pitfalls of area studies finding the possible solution in the application of philological-area structure based on modern comparative aprroach supported by good teaching materials including comparative encyclopedias.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 18:30