M 2011

Učíme psychologii

ŘEHULKA, Evžen, Jan MAREŠ and Tereza ŠKUBALOVÁ

Basic information

Original name

Učíme psychologii

Name (in English)

Teaching psychology

Authors

ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Tereza ŠKUBALOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání konference

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00053812

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

výuka psychologie; etické aspekty výuky psychologie; inovativní metody při výuce psychologie; metodologie a statistika při výuce psychologie; evropská spolupráce při výuce psychologie;

Keywords in English

teaching of psychology; ethical aspects of psychology teaching; innovative methods in psychology teaching; methodology and psychometry in psychology teaching; European cooperation in psychology teaching;
Změněno: 26/3/2012 19:06, Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Jednodenní konference s mezinárodní účastí byla určena vysokoškolským učitelům psychologie (nejen) z pedagogických fakult. Jejím cílem bylo otevřít diskusi na následující témata: jak zpřístupňovat a popularizovat psychologické poznatky v hromadné výuce, etické aspekty práce s psychologickými poznatky, vysokoškolský učitel psychologie jako profese v evropské dimenzi, inovace a zkušenosti s výukou, jaké cíle a metody má mít výuka uživatelů psychologických poznatků, jak přiblížit studentům výsledky psychologického výzkumu a aplikace psychologické diagnostiky ve výuce, interdisciplinární spolupráce i další nová témata ve výuce psychologie.

In English

One-day international conference was intended for college psychology teachers (not only) from the faculties of education. Its aim was to open discussion on the following topics: how to access and popularize psychological knowledge in public education, ethical aspects of working with psychological knowledge, professor of psychology as a profession in the European dimension, innovation and experience in teaching, what goals and methods of teaching are appropriate for users of psychological knowledge, how to bring students to the results of psychological research and application of psychological diagnosis in education, interdisciplinary collaboration and other new issues in the teaching of psychology.