Detailed Information on Publication Record
2011
Učíme psychologii
ŘEHULKA, Evžen, Jan MAREŠ and Tereza ŠKUBALOVÁBasic information
Original name
Učíme psychologii
Name (in English)
Teaching psychology
Authors
ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Tereza ŠKUBALOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání konference
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00053812
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
výuka psychologie; etické aspekty výuky psychologie; inovativní metody při výuce psychologie; metodologie a statistika při výuce psychologie; evropská spolupráce při výuce psychologie;
Keywords in English
teaching of psychology; ethical aspects of psychology teaching; innovative methods in psychology teaching; methodology and psychometry in psychology teaching; European cooperation in psychology teaching;
Změněno: 26/3/2012 19:06, Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D.
V originále
Jednodenní konference s mezinárodní účastí byla určena vysokoškolským učitelům psychologie (nejen) z pedagogických fakult. Jejím cílem bylo otevřít diskusi na následující témata: jak zpřístupňovat a popularizovat psychologické poznatky v hromadné výuce, etické aspekty práce s psychologickými poznatky, vysokoškolský učitel psychologie jako profese v evropské dimenzi, inovace a zkušenosti s výukou, jaké cíle a metody má mít výuka uživatelů psychologických poznatků, jak přiblížit studentům výsledky psychologického výzkumu a aplikace psychologické diagnostiky ve výuce, interdisciplinární spolupráce i další nová témata ve výuce psychologie.
In English
One-day international conference was intended for college psychology teachers (not only) from the faculties of education. Its aim was to open discussion on the following topics: how to access and popularize psychological knowledge in public education, ethical aspects of working with psychological knowledge, professor of psychology as a profession in the European dimension, innovation and experience in teaching, what goals and methods of teaching are appropriate for users of psychological knowledge, how to bring students to the results of psychological research and application of psychological diagnosis in education, interdisciplinary collaboration and other new issues in the teaching of psychology.