SUCHÁNEK, Petr, Jiří ŠPALEK and Milan SEDLÁČEK. Vliv kvality na výkonnost podniků v ČR (Quality and its influence on the efficiency of the Czech enterprises). In Ing. Michal Kozub. Ekonomika a management. 1st ed. Brno: MU ESF, 2011, p. 125-131. ISBN 978-80-210-5596-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv kvality na výkonnost podniků v ČR
Name in Czech Vliv kvality na výkonnost podniků v ČR
Name (in English) Quality and its influence on the efficiency of the Czech enterprises
Authors SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří ŠPALEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Milan SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Ekonomika a management, p. 125-131, 7 pp. 2011.
Publisher MU ESF
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/11:00053834
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-5596-4
Keywords (in Czech) Kvalita; výkonnost; finanční analýza; shluková analýza
Keywords in English Quality; efficiency; financial analysis; cluster analysis
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Changed: 19/3/2013 15:42.
Abstract
Předmětem článku je analýza vlivu kvality na výkonnost podniku. Jde přitom o objasnění vztahu kvality a výkonnosti z pohledu podnik a zjištění, které faktory ovlivňují kvalitu a jak ovlivňují výkonnost podniků. Cílem práce je analyzovat vliv kvality na výkonnost českých podniků. Článek vychází z tvrzení, že kvalita je jedním z faktorů, které podmiňují výkonnost v podniku, a z tvrzení, že míra kvality je dána mírou spokojenosti zákazníka.
Abstract (in English)
The paper deals with defining and measuring the influence of quality on the efficiency of the Czech enterprises. The analysis aims to explain the relationship between quality and efficiency, particularly from enterprise’s point of view. On the basis of empirical survey we analyze attitudes of selected Czech enterprises towards the quality. The paper starts from the fact that quality is one of key elements of company efficiency. To measure the quality we presume that the degree of quality can be derived from customer’s satisfaction.
PrintDisplayed: 24/5/2024 18:16