Detailed Information on Publication Record
2011
Učitel a realizace výuky
ZOUNEK, JiříBasic information
Original name
Učitel a realizace výuky
Name (in English)
Teacher and the teaching management
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/11:00050135
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
učitel škola výuka motivace řízení výuky autorita výukové metody výzkum
Keywords in English
teacher; school; teaching; motivation; authority; teaching; methods; research
Tags
Změněno: 28/3/2012 13:38, Mgr. Petra Georgala
V originále
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu Komunikace ve školní třídě (projekt je podporován Grantovou agenturou ČR, GA406/09/0752), v němž se snažíme popsat pedagogickou komunikaci na druhém stupni základních škol. V průběhu analýzy rozhovorů s učiteli se objevila rovněž témata, která vystihují učitelovo myšlení či pojetí výuky. V příspěvku se proto autor pokusí odpovědět na otázku: Jak reflektují učitelé svoji výuku? V příspěvku se přitom zaměří zejména na motivaci ve výuce, na způsoby řízení výuky, ale soustředím se rovněž na to, jak vnímají učitelé svoje žáky. V tomto příspěvku vychází autor primárně z rozhovorů s jednotlivými učiteli. Rozhovory byly přepsány a následně analyzovány v programu Atlas.ti. Na základě získaných výsledků je vysvětleno to, jak učitelé podněcují svoje žáky k práci, jak řídí činnosti žáků, jak vnímají roli pravidel ve výuce. Zaměřím se rovněž na to, jak učitelé vnímají svoje žáky a jaké externí vlivy působí na průběh výuky.
In English
The paper is an output of research project called Communication in the Classroom (Czech Science Foundation, GA406/09/0752). Based on the collected data, I point out how teachers subjectively perceive the processes of the classroom management, motivation or the determinants, which influnce the teacher’s choice of a teaching methods etc.
Links
GA406/09/0752, research and development project |
|