SUQUET, Petra. OSVOJOVÁNÍ GRAMATIKY CIZÍCH JAZYKŮ A VÝBĚR GRAMATICKÝCH JEVŮ. In Magnanimitas. Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů QUAERE 2011. Hradec Králové: Magnanimitas, 2011, s. 624-633. ISBN 978-80-904877-3-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název OSVOJOVÁNÍ GRAMATIKY CIZÍCH JAZYKŮ A VÝBĚR GRAMATICKÝCH JEVŮ
Název anglicky FOREIGN LANGUAGE GRAMMAR ACQUISITION AND SELECTION OF GRAMMAR
Autoři SUQUET, Petra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Hradec Králové, Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů QUAERE 2011, od s. 624-633, 10 s. 2011.
Nakladatel Magnanimitas
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00053962
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-904877-3-4
Klíčová slova česky cizí jazyk; gramatický obsah učebnic; výuka francouzštiny; senzitivní fáze osvojování; úroveň A1 Společného evropského referenčního rámce; profily referenčních úrovní
Klíčová slova anglicky foreign language; grammar content of textbooks; French as a foreign language; sensitive acquisition stages; Level A1 of the Common European Framework of Reference for Languages; reference level descriptions
Změnil Změnila: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D., učo 11336. Změněno: 6. 1. 2013 18:57.
Anotace
Cílem textu je představit výzkumy v oblasti osvojování gramatiky cizích jazyků, zejména francouzštiny jako cizího jazyka, uskutečněné v posledních desetiletích, na které navazuje náš výzkum. Nejprve popisujeme některé z výzkumů osvojování cizích jazyků, které vedly k vymezení tzv. senzitivních fází vývoje morfosyntaktických struktur souvisejících se zákonitostí postupného osvojování gramatických jevů. Poté se zaměřujeme na podobné výzkumy uskutečněné v oblasti osvojování francouzštiny jako cizího jazyka, které ovlivnily profily referenčních úrovní pro francouzštinu. Ty lze uplatnit při analýzách jazykového obsahu učebnic a my je využíváme jako výzkumný nástroj.
Anotace anglicky
In this text we introduce researches on learning the grammar of foreign languages, especially French as a foreign language, over the last decades connected with our researche. First, we describe some of the language acquisition researches that led to the designation called sensitive stages of development of morphosyntactic structures associated with patterns of gradual acquisition of grammar. Then we focus on similar researches carried out in the field of learning French as a foreign language which influenced the reference level descriptions for the French. These can be applied to the analysis of language textbooks content and we use them as a researche tool.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:18